gim
Administrator
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:21, 08 Mar 2006 Temat postu: Zasady działania Forum |
|
|
Kto to jest Administrator?
Jest to osoba zarządzająca stroną, posiadająca wszystkie uprawnienia i ustalająca reguły funkcjonowania strony.
Kto to jest moderator forum?
Jest to osoba sprawująca pieczę nad porządkiem forum i stosowaniem etykiety. Moderator ma między innymi możliwość przenoszenia wątków do odpowiednich działów forum, kasowania poszczególnych wypowiedzi lub całych wątków, blokowania wątków, i inne.
Kto to jest użytkownik?
Jest to osoba zarejestrowana w Forum.
Przy rejestracji osoba wybiera sobie własny nick (pseudonim), którym posługuje się w czasie użytkowania strony i za pomocą którego jest identyfikowana, jako użytkownik.
Jak zarejestrować konto użytkownika?
Aby dokonać rejestracji konta należy wybrać kolejno: Rejestracja>> następnie wypełnić dokładnie wszystkie pola rejestracyjne >> rejestrację potwierdzić guzikiem "Wyślij".
Po tych czynnościach możemy się zalogować.
Czy po rejestracji mój adres e-mail będzie widoczny dla "osób trzecich"?
Przy rejestracji nowego konta osoba sama decyduje o jawności swojego adresu e-mail. W preferencjach wybieramy;Zawsze pokazuj mój adres email tak/nie Przy pozostawieniu pustego pola adres będzie niewidoczny dla innych użytkowników.
W każdej chwili zalogowany użytkownik może edytować ustawienia swojego profilu.
Co to jest podpis w profilu?
Jest to tekst dodawany do każdej wiadomości wysłanej przez użytkownika. Pojawia się on na końcu postu.
Co to jest emblemat?
Jest to grafika nie większa niż 120x120 pix oraz 15 KB pojawiająca się przy każdym poście wysłanym przez użytkownika zaraz pod statusem użytkownika.
Co to jest etykieta?
Pod pojęciem etykiety rozumie się poprawne zachowanie w sieci, zgodne z regułami dobrego wychowania w słowie, formie i czynie, bez szkody dla innych internautów.
Ważniejsze punkty etykiety obejmują:
- Wulgaryzmy - nie należy wypowiadać się w sposób wulgarny, stosować obraźliwych słów, inwektyw rażących w innych użytkowników Internetu.
- Podpuszczanie, szantaż - nie należy stosować chwytów, słów, zwrotów, wywołujących określone zamierzenie, np. agresję u innych internautów.
- WIELKIE litery - należy unikać stosowania wielkich liter w piśmie. Wielkie litery w Internecie oznaczają krzyk lub podniesiony głos.
- Prawa autorskie - należy w miarę możliwości podawać źródło, czy autora przytaczanych treści.
- Ortografia i interpunkcja - należy stosować się do reguł poprawnej polszczyzny, unikać błędów ortograficznych i dbać o czystość języka, zgodnie z zasadami interpunkcji.
Dlaczego muszę się logować, aby czytać forum?
Wymaga tego struktura forum i funkcje wewnętrzne
Jak założyć nowy wątek?
Należy zalogować się >> przejść do odpowiedniego działu >> wybrać "nowy temat" >> wpisać temat i treść wiadomości >> zatwierdzić guzikiem "Wyślij".
Czy mogę edytować swoją wiadomość?
Tak. Własną wiadomość można edytować , zmieniać
Czy mogę wykasować własną wiadomość z forum?
Nie. Taką możliwość mają wyłącznie Administrator i moderatorzy forum.
Wysłały mi się dwie identyczne wiadomości; Co zrobić?
Często się zdarza, że użytkownik zakładając nowy wątek lub udzielając odpowiedzi do wiadomości kliknie dwu... lub wielokrotnie guzik "Wyślij", co powoduje pojawienie się zdublowanych wiadomości.
W takich sytuacjach zaleca się, aby użytkownik dokonał edycji powtarzających się wiadomości: usuwając z nich treść - pozostawiając, tzw. pustą wiadomość - lub zamieścił w zamian tekst z prośbą o usunięcie.
Moderator forum łatwo zidentyfikuje wówczas taką wiadomość i dokona kasacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|